Με θετικά αποτελέσματα ολοκλήρωσε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά των VLGC, που είναι τα μεγάλα εμπορικά πλοία μεταφοράς LPG. Τα κέρδη τους αυξήθηκαν κατά 21% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, μειώνοντας την ανοδική διαφορά σε σύγκριση με τα κέρδη στα τέλη Αυγούστου, αν και εξακολουθούν να είναι κατά 48% χαμηλότερα.
Οι αναλυτές αναφέρουν ότι η ζήτηση για τα Very Large Gas Carriers (VLGC) ενισχύθηκε λόγω της αναποτελεσματικότητας που προκάλεσε η ξηρασία, καθώς και από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, με τα πιο μακρά ταξίδια να συμβάλλουν στα υψηλότερα τονομίλια. Επιπλέον, οι τελευταίοι μήνες παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των διελεύσεων VLGC μέσω της διώρυγας του Παναμά, καθώς οι περιορισμοί καταργήθηκαν και οι συνθήκες βελτιώθηκαν.
Η Dorian LPG, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο 25 VLGC, αντανάκλασε την πορεία της αγοράς στα οικονομικά αποτελέσματα και στα μερίσματα που παρέχει στους μετόχους της. Η εταιρεία σχεδίασε την καταβολή ενός έκτακτου μερίσματος 1 δολαρίου ανά κοινή μετοχή, επιστρέφοντας 42,6 εκατομμύρια δολάρια κεφαλαίου στους μετόχους. Ο Γιάννης Χατζηπατέρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε ότι η ζήτηση για υγραέριο παραμένει ισχυρή, καθώς η οικονομική του απόδοση και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα το καθιστούν καύσιμο επιλογής.
Η πορεία των τιμών δείχνει ότι η τιμή του προπανίου στις ΗΠΑ είναι κατά 230 δολάρια ανά τόνο χαμηλότερη από την Ευρώπη και κατά 310 δολάρια χαμηλότερη από την Ασία. Οι Jefferies επισημαίνουν ότι η τιμή του ναύλου στη διαδρομή Κόλπος των ΗΠΑ – Ευρώπη είναι κοντά στα 50 δολάρια ανά τόνο και από ΗΠΑ προς Ασία περίπου 90 δολάρια. Παρά τις μειώσεις, οι μακροχρόνιοι μέσοι όροι δείχνουν ότι τα κέρδη θα μπορούσαν να υπερβούν τα 100.000 δολάρια την ημέρα.
Τα καθαρά κέρδη της Dorian LPG για το β’ τρίμηνο ανήλθαν στα 51,3 εκατομμύρια δολάρια, ελαφρώς μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ ο μέσος όρος των χρονοναυλώσεων ανά ημέρα αυξήθηκε κατά 8%. Παρότι η συνολική χρήση του στόλου μειώθηκε, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 2,5% στα 114,4 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω της αύξησης του μεγέθους του στόλου.
Τέλος, η Dorian LPG επιβεβαίωσε τις προοπτικές ανάπτυξής της με την παραγγελία ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας που θα παραδοθεί το 2026, δείχνοντας τη δέσμευσή της στο μέλλον της αγοράς της υγραερίου. Αναγνωρίζοντας τη σκληρή δουλειά του προσωπικού της, ο κ. Χατζηπατέρας σημείωσε ότι η εταιρεία παραμένει σε καλή θέση για την ανάπτυξή της.
Πηγή: naftemporiki.gr