Ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος σε μεταφορική ικανότητα και ο υψηλότερης αξίας, με συνολική χωρητικότητα 394,97 εκατ. dwt, που αντιπροσωπεύει το 16,9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Στην εμπορική αξία, φτάνει στο 11,8% του παγκόσμιου στόλου. Στην δεύτερη θέση έρχεται ο κινεζικός στόλος με 309,8 εκατ. dwt, που αντιστοιχεί στο 13,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας και με εμπορική αξία 11,6%. Ακολουθεί η Ιαπωνία στην τρίτη θέση, με 242,36 εκατ. dwt και μερίδιο 10,4%.
Το 2024, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της UNCTAD, η Σιγκαπούρη έρχεται αμέσως μετά με 146 εκατ. dwt, ακολουθούμενη από το Χονγκ Κονγκ με 135,5 εκατ. dwt και τη Νότια Κορέα με 97 εκατ. dwt. Ο γερμανικός στόλος είναι στην έκτη θέση με 74,4 εκατ. dwt, ενώ την δεκάδα κλείνουν οι Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία.
Στην παγκόσμια κατάταξη των νηολογίων, η ελληνική σημαία κατατάσσεται στην ένατη θέση με 56,2 εκατ. dwt. Στην Ευρώπη, η Μάλτα είναι το κορυφαίο νηολόγιο με 102 εκατ. dwt. Στην κορυφή των νηολογίων παγκοσμίως βρίσκεται η Λιβερία με 408 εκατ. dwt, ακολουθούμενη από τον Παναμά με 379 εκατ. dwt και τα Marshall Islands με 308 εκατ. dwt.
Η δυναμική της Ασίας είναι εμφανής, με τις αυξανόμενες επιδόσεις των χωρών όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και η Νότια Κορέα. Πηγή: naftemporiki.gr