Η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε όρους μεταφορικής ικανότητας και είναι επίσης η πιο ακριβή σε αξία. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του UNCTAD, η ελληνόκτητη στόλος, την 1η Ιανουαρίου 2024, είχε συνολική ικανότητα 394,97 εκατομμυρίων dwt, αντιπροσωπεύοντας το 16,9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Επίσης, η εμπορική αξία του ανέρχεται στο 11,8% της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Ακολουθεί η κινεζική ναυτιλία στη δεύτερη θέση, με 309,8 εκατομμύρια dwt, που αντιπροσωπεύει το 13,3% της παγκόσμιας τονάζ. Η εμπορική αξία της είναι 11,6% του παγκόσμιου συνόλου. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 242,36 εκατομμύρια dwt και μερίδιο 10,4%, ενώ η αξία του στόλου της αντιπροσωπεύει το 10,7% του συνολικού.
Στη συνέχεια, η Σιγκαπούρη έχει 146 εκατομμύρια dwt και το Χονγκ Κονγκ 135,5 εκατομμύρια dwt. Στην έκτη θέση κατατάσσεται η Νότια Κορέα με στόλο συνολικής χωρητικότητας 97 εκατομμυρίων dwt. Ο γερμανικός στόλος “σπάει” την ασιατική αλυσίδα με 74,4 εκατομμύρια dwt, ενώ η κορυφαία δεκάδα κλείνει με την Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία.
Η Ελλάδα παραμένει στην ένατη θέση των κορυφαίων νηολογίων παγκοσμίως, με 56,2 εκατομμύρια dwt κάτω από τη σημαία της. Στην Ευρώπη, η Μάλτα ηγείται με 102 εκατομμύρια dwt. Στην κορυφή των νηολογίων, σε όρους dwt, βρίσκεται πλέον η σημαία της Λιβερίας με 408 εκατομμύρια dwt, ακολουθούμενη από την Παναμά με 379 εκατομμύρια dwt και τις Νησιά Μάρσαλ με 308 εκατομμύρια dwt.
Πηγή: naftemporiki.gr