Πτώση Πωλήσεων στην Ελληνική Αγορά Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

Η κατάσταση στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα παραμένει αρνητική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, η αξία των πωλήσεων από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο υποχώρησε κατά 6,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Η αύξηση των τιμών λόγω του πληθωρισμού επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Οι δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν, όπως η πτωτική καταναλωτική εμπιστοσύνη και η οικονομική πίεση στα νοικοκυριά, οδηγούν σε περιορισμένες προσδοκίες για τον τομέα, αν και οι διευθυντές αναφέρουν ότι οι μέσες τιμές των προϊόντων υποχωρούν.

Σημαντική ώθηση στις προσδοκίες φαίνεται να προσφέρει το πρόγραμμα “Αλλαγή Συσκευής για Επιχειρήσεις” του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Αυτό το πρόγραμμα διευκολύνει ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις να αντικαταστήσουν τον εξοπλισμό τους με ενεργειακά αποδοτικές λύσεις, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει κλιματιστικά, ψυγεία, φούρνους, ηλιακούς θερμοσίφωνες και αντλίες θερμότητας, κινητοποιώντας μεγάλες αλυσίδες της αγοράς για την αύξηση των πωλήσεων B2B. Ωστόσο, οι ρυθμοί απορρόφησης παραμένουν χαμηλοί, κυρίως λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι δεν διαθέτουν ιδιόκτητα επαγγελματικά ακίνητα.

Η προσοχή όλων είναι στραμμένη στη Black Friday και στην προετοιμασία των επιχειρήσεων για να καλύψουν το κενό στις πωλήσεις σε σχέση με το 2023, ειδικά στην κατηγορία των ψυγείων και κλιματιστικών. Αυτό πρακτικά σημαίνει έναν σφοδρό ανταγωνισμό για μερίδιο αγοράς σε λιανική και παραγωγούς. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι ειδικοί στον τομέα παρατηρούν εντεινόμενες τάσεις συγχώνευσης, όπως φάνηκε με την εξαγορά της Benrubi από τον Όμιλο Quest. Οι μεγάλες αλυσίδες της βιομηχανίας τηρούν στάση αναμονής, με την Kotsovolos να ακολουθεί μια νέα στρατηγική υπό την ομπρέλα της PPC, την Public να εστιάζει στη δυναμική του πολυκαναλισμού και το Plaisio να ενισχύει σταθερά τον τομέα των λευκών συσκευών.

Πηγή: naftemporiki.gr