Στρατηγική Συμφωνία ΓEK Τέρνα με Latsco για την Νέα Αττική Οδό

Λίγες μέρες μετά την απόκτηση της Αττικής Οδού, η GEK Terna πούλησε ποσοστό της εταιρείας Nea Attiki Odos Concession στην Latsco Direct Investments Cyprus, το επενδυτικό όχημα της Μαρίας Λάτσιου. Η συναλλαγή συμφωνήθηκε σε premium 15% πάνω από την αρχική επένδυση που είχε ήδη καταβάλει η κατασκευαστική ομάδα, η οποία έχει αποκτήσει πρόσθετη αξία από την πρώτη μέρα.

Η συμφωνία αναδεικνύει την εμπιστοσύνη της οικογένειας Λάτσιου προς τη GEK Terna και τη διοίκηση που θα υλοποιήσει αυτή τη σημαντική υποδομή. Να σημειωθεί ότι η Latsco συμμετέχει με ποσοστό 7,5% στο μετοχικό κεφάλαιο της GEK Terna. Συγκεκριμένα, η Latsco θα πληρώσει περίπου 77 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά του 10% της Nea Attiki Odos Concession (θυγατρική της GEK Terna για την Αττική Οδό). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 10% της κεφαλαιακής συμμετοχής που έχει διαθέσει η κατασκευαστική εταιρεία για την απόκτηση της εργολαβίας της αστικής οδού (671 εκατομμύρια ευρώ) συν ένα επιπλέον 15%.

Η GEK Terna υπέγραψε, ως μοναδικός μέτοχος της Nea Attiki Odos Concession, τη συμφωνία παραχώρησης για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, με το ελληνικό κράτος και το Ταμείο Δημόσιων Επενδύσεων. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα, με συνολικό κόστος 3.270 δισεκατομμύρια ευρώ.

Εκτός από το ανωτέρω κεφάλαιο, η GEK Terna έλαβε ομολογιακό δάνειο 2.765 δισεκατομμυρίων ευρώ, με ημερομηνία λήξης την 30η Ιουνίου ή την 31η Δεκεμβρίου, προκειμένου να καλύψει την τιμή. Στην έκδοση ομολόγων συμμετέχουν οι τράπεζες Πειραιώς, Εθνική Τράπεζα, Eurobank και Alpha Bank.

Για την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Latsco, η GEK Terna σκοπεύει να υποβάλει το σχετικό αίτημα στο Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας, καθώς οι όροι για την πώληση ποσοστού της Αττικής Οδού προβλέπονται στην σύμβαση. Μεταξύ άλλων, η κατασκευαστική ομάδα μπορεί να πωλήσει έως και 49% της Nea Attiki Odos Concession κατά τα πρώτα πέντε χρόνια. Στη συνέχεια, μπορεί να ενεργήσει όπως κρίνει στα συμφέροντά της.

Εκτιμάται ότι είναι πιθανό να συναφθούν και άλλες ανάλογες συμφωνίες στο άμεσο μέλλον. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της GEK Terna αναμένει από την Αττική Οδό EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρους και αποσβέσεις) περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ, κατά μέσο όρο, ανά έτος.

Πηγή: naftemporiki.gr