Ο νέος προαστιακός σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό 132 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2026, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η κατασκευή της γραμμής ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023 και, σύμφωνα με δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, παρά ορισμένα προβλήματα που σχετίζονται με απαλλοτριώσεις. Το 90% αυτών των ζητημάτων έχει ήδη λυθεί, και αναμένεται ότι το υπόλοιπο 10% θα επιλυθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Η νέα γραμμή θα συνδέει τη Δυτική Αττική με κεντρικές τοποθεσίες όπως η Αθήνα, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και ο Πειραιάς, και αναμένεται να διευκολύνει την πρόσβαση για τις περιοχές με βιομηχανική δραστηριότητα. Παράλληλα, η ανάπτυξη logistics centers στην περιοχή θα επωφεληθεί από τη σιδηροδρομική σύνδεση, συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον άξονα ΠΑΘΕ, καθώς ένα εμπορευματικό τρένο μπορεί να αντικαταστήσει 15-20 βαρέα οχήματα.
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων, με ανάδοχο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen. Η συνολική ανάπτυξη είναι μήκους 36 χιλιομέτρων και θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Ελευσίνα και τα Μέγαρα.
Η ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής περιλαμβάνει την επιδότηση με νέα υλικά, την εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV, καθώς και ένα σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης για την αύξηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας της γραμμής. Το τελικό έργο θα συνδέεται επίσης με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στον σιδηροδρομικό σταθμό των Άνω Λιοσίων.
Την Παρασκευή, ο κ. Τερεζάκης, μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, πραγματοποίησαν αυτοψία στην περιοχή για να ενημερωθούν σχετικά με την πρόοδο των έργων. Κατά την ολοκλήρωσή του, ο νέος σιδηρόδρομος θα εξυπηρετεί σταθμούς και στάσεις όπως τα ΕΛΠΕ, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Λουτρόπυργο και τον Σταθμό Μεγάρων.
Πηγή: naftemporiki.gr