Η κατάσταση που επικρατεί στην Εκπαίδευση στη χώρα μας είναι ανησυχητική. Τα αποτελέσματα της μη επένδυσης αναδεικνύονται στα σχολεία, με σοβάδες που πέφτουν, υπολογιστές παλαιάς τεχνολογίας και ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτές οι συνθήκες επηρεάζουν άμεσα τις επιδόσεις των μαθητών, καθώς αγωνίζονται σε ένα κλίμα που δεν προάγει τη μάθηση. Ο θεσμός της εκπαίδευσης, τη στιγμή που οι γονείς καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες και χρηματικά ποσά για την ενίσχυση των σπουδών των παιδιών τους, παραμένει σε κακή κατάσταση.
Η εκπαίδευση είναι διαρκώς δηλωμένη ως προτεραιότητα από όλες τις κυβερνήσεις, ωστόσο οι πραγματικές δαπάνες δεν αντανακλούν αυτές τις προθέσεις. Ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ 32 χωρών όσον αφορά τις δαπάνες για την εκπαίδευση, με ποσοστό μόλις 5,6% του κρατικού προϋπολογισμού να κατευθύνεται σε αυτήν. Ακόμα και όταν προσμετρηθούν οι δαπάνες για την έρευνα, η χώρα μας παραμένει τελευταία με 6,1%. Σε σύγκριση με χώρες όπως η Τουρκία, η οποία δαπανά σημαντικά περισσότερα για την εκπαίδευση, η Ελλάδα φαίνεται να επενδύει μόνο το 61,53% σε σχέση με την Τουρκία.
Η καθημερινότητα των μαθητών είναι γεμάτη εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως μουσική, χορό και αθλητισμό, τις οποίες οι γονείς αναγκάζονται να χρηματοδοτούν, καθώς οι σχολικές υποδομές είναι ανύπαρκτες. Τα παιδιά δεν έχουν πρόσβαση σε μουσικά όργανα, αίθουσες χορού ή αθλητικές εγκαταστάσεις. Αντί αυτού, η εκπαίδευση και οι δραστηριότητες τους περιορίζονται, με αποτέλεσμα όχι μόνο την απογοήτευση αλλά και την αδυναμία τους να αποκτήσουν βασικές γνώσεις.
στην πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας, τα κέντρα μελέτης λειτουργούν χωρίς καμία κανονιστική προϋπόθεση, επαυξάνοντας την αβεβαιότητα για την ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών. Τα αποτελέσματα της ελληνικής PISA απέδειξαν ότι πολλοί μαθητές ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους στο Δημοτικό χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις.
Μέσα σε αυτή την απογοητευτική εικόνα, οι μαθητές προχωρούν στο Γυμνάσιο και συμμετέχουν σε Πανελλαδικές εξετάσεις, όπου οι επιδόσεις τους αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν. Παρά τις προσπάθειές τους, οι μαθητές αντιμετωπίζουν υψηλά επίπεδα άγχους και πίεσης, γεγονός που επηρεάζει την απόδοσή τους.
Η ανάγκη για επένδυση στην εκπαίδευση είναι επιτακτική. Η εκπαίδευση των παιδιών μας πρέπει να γίνει εθνική προτεραιότητα, με σχέδιο, συνεννόηση και αξιοπρεπή χρηματοδότηση. Αν δεν διασφαλιστεί αυτό, οι νέες γενιές θα βρεθούν αντιμέτωπες με πολλές προκλήσεις, με τη χώρα μας να εξαρτάται από αυτούς για να παραμείνει ζωντανή στο μέλλον.
Πηγή: naftemporiki.gr