Σύμφωνα με τον αρθρογράφο της αυστριακής εφημερίδας «Der Standard», η Ελλάδα προσφέρει έναν καλοσχεδιασμένο δρόμο με την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, καθώς το μέτρο αυτό φαίνεται να έχει εξαιρετική υποστήριξη από τους πολίτες, φτάνοντας το 80%. Στην Αυστρία, ωστόσο, οι κανόνες διαφέρουν από σχολείο σε σχολείο, γεγονός που προκαλεί σύγχυση. Οπως αναφέρει, σε συνομιλία με έναν ειδικό της Πληροφορικής στην Ελλάδα, ο οποίος εργάζεται ως σύμβουλος του υπουργού Παιδείας, το μέτρο αυτό αποδεικνύεται δημοφιλές και απολύτως ομοιόμορφο σε όλη τη χώρα.
Επιπλέον, η Ελλάδα καταβάλλει προσπάθειες για ψηφιακή μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση, εστιάζοντας στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και ηλεκτρονικής εκπαίδευσης. Ο υπουργός Παιδείας έχει αναγνωρίσει τη σημασία της συγκέντρωσης της προσοχής σε ένα περιβάλλον χωρίς κινητά τηλέφωνα, ώστε να ενισχυθούν οι ευκαιρίες μάθησης στην αίθουσα διδασκαλίας.
Στην Αυστρία, ορισμένα σχολεία έχουν υιοθετήσει επιτυχώς αυστηρούς κανόνες για τη χρήση κινητών τηλεφώνων, με αποτέλεσμα οι γονείς να δηλώνουν ευγνώμονες για την απόφαση αυτή. Στο σχολείο του Νοϊζίντλ αμ Ζέε, για παράδειγμα, οι μαθητές κρατούν τα κινητά τους στα ντουλάπια ή στις τσάντες τους, με τις παραβάσεις να οδηγοΰν το τηλέφωνο σε «πάρκινγκ κινητών».
Η ανάγκη να προστατευτεί η παιδική ηλικία από την υπερβολική χρήση των smartphone έχει οδηγήσει και σε πρωτοβουλίες άλλων χωρών. Στη Βρετανία, γονείς έχουν δημιουργήσει το κίνημα «Smartphone Free Childhood», για την υποστήριξη σχολείων χωρίς κινητά. Παράλληλα, η αυξανόμενη ανησυχία για τη συρρίκνωση της ικανότητας συγκέντρωσης είναι εμφανής, με σχετικές επισημάνσεις από τον συγγραφέα Τζοχάν Χάρι στο έργο του, υποστηρίζοντας ότι η γνωστική ικανότητα έχει μειωθεί έως και 30%.
Οι σκέψεις αυτές, σε συνδυασμό με την ελληνική στρατηγική, αναδεικνύουν τη σημασία του να δημιουργηθούν σχολικά περιβάλλοντα που ενισχύουν τη μάθηση και την προσοχή των μαθητών. Πηγή: naftemporiki.gr