Στρατηγικός Σχεδιασμός Μεταφορών στην Αττική για την Επόμενη Δεκαετία

Ο ΟΑΣΑ προχωρά σε επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους επιβάτες. Το νέο στρατηγικό σχέδιο μεταφορών επιδιώκει να ανασχεδιάσει τη λειτουργία του μεταφορικού συστήματος της πρωτεύουσας για τα επόμενα 20 χρόνια, δίνοντας έμφαση στη διαλειτουργικότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αυτό σημαίνει ότι λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και Ηλεκτρικός θα συνδυάζονται συμπληρωματικά, αναλόγως με τις σημερινές ανάγκες μετακίνησης των πολιτών.

Η ανάγκη για αυτόν τον εκσυγχρονισμό πηγάζει από το γεγονός ότι το υφιστάμενο δίκτυο έχει σχεδιαστεί με βάση δεδομένα του 2009, τα οποία δεν αντικατοπτρίζουν πια τις τωρινές συνθήκες. Η συλλογή, ανάλυση και επικαιροποίηση των στοιχείων κρίνεται απολύτως αναγκαία.

Προϋπόθεση για την επιτυχία αυτού του έργου είναι η ενεργός συμμετοχή των πολιτών, μέσω μιας εκτενούς έρευνας που διεξάγεται από τον ΟΑΣΑ. Η έρευνα θα καλύψει τουλάχιστον 36.600 νοικοκυριά και 71.200 επαγγελματίες που μετακινούνται στα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα και τους σταθμούς. Ο ΟΑΣΑ συλλέγει πληροφορίες με τη μορφή ερωτηματολογίων που θα καταγράψουν τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των πολιτών και τις συνήθειες μετακίνησής τους.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, δήλωσε ότι το όραμα του οργανισμού είναι τα ΜΜΜ να γίνουν η προτιμώμενη επιλογή των κατοίκων της Αθήνας, ενισχύοντας τη δημόσια συγκοινωνία για τα επόμενα 20 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται μια εκδήλωση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου θα παρουσιαστούν οι προτάσεις του οργανισμού, οι οποίες περιλαμβάνουν «πρότυπα πεζοδρόμια», ποδηλατόδρομους και σημεία στάθμευσης.

Επιπλέον, προγραμματίζεται η εγκατάσταση ενός συστήματος ανέπαφων πληρωμών με τραπεζικές κάρτες στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας. Μέχρι το τέλος του έτους, οι επιβάτες θα μπορούν να πληρώνουν με κάρτα ή μέσω κινητού σε όλα τα μέσα μεταφοράς, με ήδη 10% των επιβατών να κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας. Το πιλοτικό πρόγραμμα έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σε συγκεκριμένες γραμμές, και το σύστημα θα επεκταθεί για χρήση σε όλη την Αττική.

Συστήματα όπως το account based ticketing θα επιτρέπουν στους επιβάτες να δημιουργούν λογαριασμούς για να κάνουν αγορές εισιτηρίων, ενώ υπηρεσίες όπως η in town check in θα προσφέρουν επιπλέον ευκολίες για τους ταξιδιώτες.

Πηγή: naftemporiki.gr