Η Ιστορία και η Επανάσταση των Γραμμωτών Κωδικών στα Σούπερ Μάρκετ

Λέιζερ. Αυτό απαιτούσε ο Paul McEnroe για το προσωπικό στα σούπερ μάρκετ: σαρωτές στο ταμείο και μικρά πιστόλια λέιζερ για γρήγορες πωλήσεις. Το 1969, η πρόταση αυτή φάνταζε ανατρεπτική, με τα λέιζερ να σαρώνουν μικρά ασπρόμαυρα σημάδια στα προϊόντα, γνωστά ως barcode. Η ιδέα του McEnroe και της ομάδας του στην IBM προοριζόταν να μειώσει τις ουρές στα σούπερ μάρκετ.

Πριν από τη χρήση τους εμπορικά, οι γραμμωτοί κώδικες υπήρχαν ως ιδέα για δεκαετίες. Η αρχική τους πατέντα είχε κατατεθεί το 1949 και οι μηχανικοί της IBM αναζητούσαν τρόπους για να υλοποιήσουν αυτό το όραμα. Ωστόσο, οι δικηγόροι της IBM ήταν διστακτικοί, καθώς φοβούνταν ότι οι σαρωτές λέιζερ θα μπορούσαν να προκαλέσουν τραυματισμούς στα μάτια των χρηστών.

Αφού οι δοκιμές με πιθήκους Rhesus απέδειξαν ότι η χρήση του λέιζερ δεν ήταν επικίνδυνη, το έργο προχώρησε. Εν τω μεταξύ, η ομάδα του McEnroe συνέχισε να εργάζεται για τον Παγκόσμιο Κώδικα Προϊόντος (UPC), εφευρίσκοντας έναν τρόπο να δημιουργεί μοναδικούς αριθμούς για κάθε προϊόν. Ο Joe Woodland ήταν από τα πρώτα μέλη της ομάδας, έχοντας φανταστεί την ιδέα του γραμμωτού κώδικα σχεδιάζοντας γραμμές στην άμμο.

Μετά από πολλές προσαρμογές, το UPC καθιερώθηκε στον τομέα των παντοπωλείων το 1973, και το πρώτο προϊόν που σαρώθηκε με barcode ήταν το 1974 στο σούπερ μάρκετ Marsh στο Οχάιο. Αυτή η τεχνολογία επαναστάτησε το λιανικό εμπόριο, καθώς οι ουρές στα ταμεία μειώθηκαν δραματικά.

Ωστόσο, η εισαγωγή του UPC δεν ήταν χωρίς αντιδράσεις. Υπήρχαν ανησυχίες ότι η απουσία τιμών στα προϊόντα θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις, και ορισμένα εργασιακά συνδικάτα φοβούνταν τις συνέπειες της τεχνολογίας στην εργασία. Παρόλα αυτά, η χρήση των γραμμωτών κωδικών επικράτησε με τον καιρό.

Στη σημερινή εποχή, οι γραμμωτοί κώδικες και οι κωδικοί QR αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής εμπορικής διαδικασίας. Αν και κάποιοι βλέπουν τους γραμμωτούς κώδικες ως σύμβολο του καπιταλισμού, άλλοι τονίζουν τα οφέλη τους στην αυτοματοποίηση και την οργάνωση. Κάθε μέρα, υπολογίζεται ότι σαρώνονται 10 δισεκατομμύρια γραμμωτοί κώδικες παγκοσμίως.

Πηγή: naftemporiki.gr