Μοναχικοί Θάνατοι και Μοναξιά στη Νότια Κορέα: Ένα Κοινωνικό Ζήτημα σε Άνοδο

Κάθε χρόνο, χιλιάδες Νοτιοκορεάτες, κυρίως μεσήλικες άνδρες, πεθαίνουν απομονωμένοι και μόνοι, αποκομμένοι από την οικογένειά τους και τους φίλους τους. Οι θάνατοι αυτοί αναγνωρίζονται ως «μοναχικοί θάνατοι» (godoksa), και μερικές φορές η εύρεση των πτωμάτων τους μπορεί να διαρκέσει ημέρες ή ακόμη και εβδομάδες. Ο αριθμός αυτών των μοναχικών θανάτων έχει αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας τους 3.661 πέρυσι, από 3.559 το 2022 και 3.378 το 2021.

Το ζήτημα της μοναξιάς έχει αναδειχθεί ως σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα στην Κορέα, με την κυβέρνηση να λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπισή του. Η μητροπολιτική κυβέρνηση της Σεούλ έχει σχεδιάσει επενδύσεις ύψους 451,3 δισεκατομμυρίων γουόν τα επόμενα πέντε χρόνια για να δημιουργήσει μια πόλη όπου κανείς δεν θα νιώθει μοναξιά. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν υπάρξει πρωτοβουλίες όπως η παροχή συμβούλων μοναξιάς μέσω τηλεφωνικών γραμμών, διαδικτυακών πλατφορμών και προσωπικών επισκέψεων για απομονωμένα άτομα.

Η μοναξιά στην Κορέα συνδέεται με ορισμένα πολιτισμικά χαρακτηριστικά που είναι δύσκολα να μεταβληθούν. Όπως δήλωσε ο καθηγητής ψυχολογίας An Soo-jung, οι κοινωνικές πολιτικές είναι απολύτως απαραίτητες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, αλλά πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά οι τρόποι εφαρμογής τους.

Ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση της μοναξιάς είναι η γήρανση του πληθυσμού και η μείωση των γεννήσεων στη Νότια Κορέα. Οι άνδρες ηλικίας 50 και 60 ετών αποτελούν πάνω από το ήμισυ των μοναχικών θανάτων, υποδηλώνοντας ότι αυτή η ομάδα είναι ιδιαίτερα ευάλωτη. Παράλληλα, μια μελέτη φέτος διαπίστωσε ότι η μοναξιά επηρεάζεται από την κορεατική κουλτούρα, στην οποία οι άνθρωποι συχνά συγκρίνονται με τους γύρω τους, οδηγώντας σε συναισθήματα αναξιοσύνης και αποτυχίας.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η μοναξιά δεν είναι μοναδικό φαινόμενο της Νότιας Κορέας. Ωστόσο, οι Κορεάτες αναφέρουν ότι αισθάνονται μοναξιά όχι μόνο λόγω ανεπαρκών κοινωνικών σχέσεων, αλλά και γιατί νιώθουν ότι δεν έχουν αξία ή σκοπό. Οι νοικοκυρές ενός ατόμου, η μείωση κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παίζουν επίσης ρόλο στην ενίσχυση αυτών των συναισθημάτων.

Πηγή: naftemporiki.gr