Διχασμένη είναι η ΕΕ σχετικά με την επιβολή αντισταθμιστικών δασμών έως και 45% στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που εισάγονται κυρίως από την Κίνα, με την απόφαση να αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από τον Νοέμβριο. Αν και η πρόταση της Κομισιόν εγκρίθηκε από τους εκπροσώπους των 27 κρατών μελών, πέντε χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, ψήφισαν κατά της πρότασης, ενώ 12 κράτη απείχαν, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Ευρωπαίοι διπλωμάτες υποστηρίζουν ότι δεν υπήρχε επαρκής πλειοψηφία, καθώς μόνο 10 κράτη μέλη ψήφισαν υπέρ των δασμών, με την Γαλλία και την Ιταλία να πρωτοστατούν.
Στόχος της απόφασης είναι η αποκατάσταση δίκαιων όρων ανταγωνισμού, δεδομένης της κατηγορίας ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές επωφελούνται από μεγάλες δημόσιες επιδοτήσεις από την κυβέρνηση του Πεκίνου. Εάν οι Βρυξέλλες καταλήξουν σε συμφωνία με την Κίνα, τότε οι δασμοί μπορεί να ακυρωθούν.
Η Υποδομή Αυτοκινήτου της Γερμανίας εκφράζει ανησυχία για τις ενδεχόμενες επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αύξηση των δασμών, ιδίως καθώς οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων φοβούνται αντίποινα από την Κίνα, την ιδίως μεγαλύτερη αγορά τους. «Αυτό είναι εντελώς ακατανόητο και όχι πολύ αποτελεσματικό», δήλωσε η Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας, Χίλντεγκαρντ Μίλλερ.
Η βιομηχανία αυτοκινήτου στην Ευρώπη εκφράζει ανησυχίες για το πώς θα επηρεαστούν οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πιθανοί αγοραστές είναι απροσδιόριστοι σχετικά με το πόσο θα αυξηθούν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, αν και εικασίες του κλάδου υποδεικνύουν ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές, ενώ σήμερα κατέχουν περίπου 1% της γερμανικής αγοράς, κερδίζουν έδαφος με τα οικονομικά και προσιτά μοντέλα τους.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η γαλλική βιομηχανία κονιάκ ανησυχεί για τις συνέπειες ενός ενδεχόμενου εμπορικού πολέμου, καθώς η Κίνα απείλησε να φορολογήσει τα οινοπνευματώδη ποτά από την Ευρώπη. «Οι γαλλικές αρχές μας εγκατέλειψαν, δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο κλάδος μας θυσιάζεται με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε η γαλλική Ένωση παραγωγών κονιάκ.
Πηγή: naftemporiki.gr