Μετά την επιτυχία των δύο προηγούμενων εκθέσεων, ο αστικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός artefact athens και ο επιμελητής Κώστας Πράπογλου ανακοινώνουν τη νέα έκθεση «wanderlust (φιλαποδημία)/all passports» στο Μέγαρο Σλήμαν-Μελά στην οδό Πανεπιστήμιου 46, η οποία θα διαρκέσει από 17/10 έως 17/11. Ο χώρος, που μέχρι πρότινος φιλοξενούσε τον κινηματογράφο «Ιντεάλ», πλέον αναδεικνύει έργα σύγχρονης τέχνης που εξερευνούν την έννοια της μνήμης, της ιστορίας και των διαπροσωπικών αφηγήσεων.
Στην έκθεση συμμετέχουν 44 καλλιτέχνες, οι οποίοι μέσω εγκαταστάσεων, γλυπτών, βίντεο, ζωγραφικής και ήχου, προσπαθούν να δημιουργήσουν μία εμπειρία εμβύθισης, προσκαλώντας το κοινό να συμμετάσχει σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης και αναζήτησης νέων νοημάτων και ταυτότητας. Καθώς εξερευνούμε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, επαναστατούμε με την ουσία των προσωπικών μας ταξιδιών σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο.
Το κτίριο του Μεγάρου Σλήμαν-Μελά, σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ το 1890, έχει μια πλούσια ιστορία, φιλοξενώντας διάφορες λειτουργίες και γεγονότα, από κατοικίες και σχολεία μέχρι κινηματογραφικές αίθουσες και γραφεία. Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και αργότερα, έχει υποστεί πολλές αλλαγές, οι οποίες αντικατοπτρίζουν τη δυναμική του ως τοπόσημο στην αστική ζωή της Αθήνας.
Η έκθεση αναδεικνύει τη σημασία του Μεγάρου ως εμβληματικού σημείου που διασχίζει διαρκώς τις μεταβάσεις και τις αλλαγές χρήσεων, εστιάζοντας στην έννοια της αλληλεπίδρασης και της υπερσύνδεσης, τόσο σε μεταφορικό όσο και σε κυριολεκτικό επίπεδο. Οι καλλιτέχνες εξερευνώντας τις έννοιες του χωροχρόνου, δημιουργούν έργα που ενθαρρύνουν έναν επαναστατικό προβληματισμό για το μέλλον.
Ανάμεσα στα έργα που θα συναντήσουν οι επισκέπτες είναι η εγκατάσταση «I Changed My Route to Have Your Gaze» της Εοζέν Αγκοπιάν, που αναδεικνύει τη σύνδεση μεταξύ της υποκειμενικής μνήμης και της αντικειμενικής πραγματικότητας. Η εγκατάσταση της Άννας Αμπαριώτου, με τίτλο «…the cosmos exists…at last we are free to travel…they told us…», έγινε σημείο αναφοράς για την κλιματική κρίση μέσω της βιβλικής αφήγησης της Κιβωτού του Νώε.
Ο Κώστας Πράπογλου τόνισε ότι οι καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν το ταξίδι ως μια εσωτερική περιπέτεια, αναζητώντας τη σύνδεση ανάμεσα στο πνεύμα και την ψυχή στον χώρο και στον χρόνο, και πως το κτίριο λειτουργεί σαν μια ζωντανή οντότητα που καλεί τον επισκέπτη να περιπλανηθεί και να αποκαλύψει τις δικές του ιστορίες.
Στο αποκορύφωμα της έκθεσης, η εγκατάσταση «Μνημείο Ψιθύρων» της Μαριάννας Στραπατσάκη, λαμβάνει κεντρική θέση, όπου αποσυναρμολογημένα καθίσματα από τον κινηματογράφο «Ιντεάλ» γίνονται σύμβολα μιας περασμένης εποχής, συνδέοντας την ιστορία με το παρόν. Η έκθεση συνθέτει μια εμπειρία που αποκαλύπτει την αλληλεπίδραση του διαχρονικού με το σύγχρονο μέσα από την τέχνη.
Πηγή: naftemporiki.gr