Το 70% των παραγγελιών παγκοσμίως για πράσινα πλοία που καταγράφηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου θα κατασκευαστεί σε κινεζικές ναυπηγικές γιάρδες, αποτελώντας συνολικά 87,11 εκατ. τόνους νεκρού βάρους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας, η κάλυψη των νέων ναυπηγήσεων περιλαμβάνει όλους τους κύριους τύπους πλοίων, με τον αριθμό παραγγελιών να έχει αυξηθεί κατά 51,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αναλογώντας στο 74,7% του παγκόσμιου συνόλου.
Σημαντική είναι η θέση της Κίνας στην κατασκευή πράσινων πλοίων, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχίες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο Vincent Guerre, διευθυντής Εμπορίου και Ανταγωνιστικότητας στη SEA Europe, επισημαίνει ότι οι εξαγωγές προϊόντων στην Ευρώπη σε χαμηλότερες από τις κανονικές τιμές βλάπτουν τη ναυπηγική βιομηχανία. Η USTR, κυβερνητική υπηρεσία των ΗΠΑ που ασχολείται με το εμπόριο, έχει ξεκινήσει έρευνα για τις πρακτικές που ακολουθεί η Κίνα στον τομέα της ναυτιλίας και ναυπηγικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Βιομηχανίας της Κίνας, η χώρα κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ 18 βασικών τύπων πλοίων, με 14 νέες παραγγελίες να έχουν καταγραφεί. Η Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co Ltd, θυγατρική της China State Shipbuilding Corp, παρέδωσε 17 εμπορικά πλοία από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένονται άλλες οκτώ παραδόσεις πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η επαρχία Jiangsu, προωθούμενη από τις πράσινες τεχνολογίες, εξήγαγε πλοία αξίας 69,27 δισ. γιουάν κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024, σημειώνοντας αύξηση 75,1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η ναυπηγική παραγωγή της Κίνας ανέρχεται στα 36,34 εκατ. dwt, καταγράφοντας αύξηση 18,2%, και αντιπροσωπεύει το 55,1% του παγκόσμιου συνόλου.
Η SEA Europe ζητά τη στήριξη των ευρωπαϊκών ναυπηγείων και κατασκευαστών στον αναθεωρημένο σχεδιασμό υποστήριξης του τομέα των πλωτών μεταφορών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο Guerre προτείνει την εφαρμογή μέτρων εμπορικής άμυνας από την Ε.Ε., όπως η επιβολή προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών, για την αποκατάσταση του θεμιτού ανταγωνισμού.
Ο Colin Cooke, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Canadian Marine Industries and Shipbuilding Association, αναφέρει ότι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας λειτουργεί σύμφωνα με πολιτικο-στρατιωτικά δόγματα, με τις εξαγωγές εμπορικών πλοίων να επιδοτούνται για την ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της χώρας.
Πηγή: naftemporiki.gr