Αυξάνεται σταδιακά η δραστηριότητα του τερματικού σταθμού Kharg του Ιράν, που είναι υπεύθυνος για το 90% των εξαγωγών πετρελαίου της χώρας, καθώς ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων στον σταθμό αυξάνεται μετά τις διαβεβαιώσεις του Ισραήλ προς τις ΗΠΑ ότι οι επιθέσεις του θα στοχεύουν στρατιωτικές και όχι πετρελαϊκές εγκαταστάσεις στην Τεχεράνη. Οι φόρτωσες έχουν αρχίσει ξανά, αλλά η διαδικασία είναι πιο αργή σε σύγκριση με το παρελθόν, με τις εξαγωγές να εκτιμώνται σε 800.000 βαρέλια την ημέρα, μειωμένα από 1,5 εκατ. βαρέλια που ήταν κατά μέσο όρο προηγουμένως.
Η National Iranian Tanker Co (NITC) έχει προχωρήσει σε μετακίνηση των τάνκερ μακριά από τους κινδύνους ισραηλινών πλήγματων, με συνέπεια να παρατηρηθεί πτώση σχεδόν 70% στις φορτώσεις τους πρώτους 10 ημέρες του Οκτωβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Iran International. Ωστόσο, παρατηρητές ανησυχούν για το γεγονός ότι ο τερματικός σταθμός μπορεί να αποτελέσει στόχο για πιθανές επιθέσεις.
Η Vortexa, σε εκτίμησή της, τονίζει ότι το Ιράν, αν και μπορεί να απαντήσει στρατιωτικά, είναι απίθανο να κλείσει το Στενό του Ορμούζ, καθώς πάνω από το 95% των πετρελαϊκών του εξαγωγών κατευθύνεται στην Κίνα. Μια τέτοια κίνηση, σύμφωνα με την Vortexa, θα προκαλούσε σοβαρή οικονομική αναστάτωση και θα έθετε σε κίνδυνο τις σημαντικές σχέσεις του Ιράν με την Κίνα.
Κατά την τηλεφωνική επικοινωνία του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου με τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, διατυπώθηκε η επιθυμία του Ισραήλ να περιορίσει τους στόχους του στα στρατιωτικά μέρη της Τεχεράνης, σε αναμονή της απάντησης στην ιρανική πυραυλική επίθεση που σημειώθηκε την 1η Οκτωβρίου.
Στο μεταξύ, το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ έχει χαρακτηρίσει 17 πλοία ως «διαβόητους παραβάτες» για τη μεταφορά ιρανικών φορτίων, με τον ναυλομεσίτη BRS Group να εκτιμά ότι οι νέες κυρώσεις θα έχουν περιορισμένη επίδραση στις εξαγωγές πετρελαίου και υγραερίου του Ιράν, καθώς αυτά τα πλοία θα συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους.
Πηγή: naftemporiki.gr